Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
Biuletyn Informacji Publicznej - otworzy się w nowym oknie Elektroniczna Skrzynka Podawcza na ePUAP - otworzy się w nowym oknie Portal EZD.GOV.PL - otworzy się w nowym oknie Cyfrowy Urząd Wrot Podlasia Centrum Zarządzania Kryzysowego Numer 112 Kontakt dla głuchoniemych Gadu Gadu i Skype Informacje dla cudzoziemców Informacje o Karcie Polaka

ul. Mickiewicza 3, 15-213 Białystok
tel. +48 857439315
tel. +48 858742402
tel. +48 222500133
fax +48 857439231
Godziny pracy Urzędu
poniedziałek: 8:00 - 16:00,
wtorek-piątek: 7:30 - 15:30

Punkt Obsługi Klienta,
Oddział Paszportów,
poniedziałek: 7:15 - 16:45,
wtorek-piątek: 7:45 - 15:15

Oddział do Spraw Cudzoziemców
i Rejestracji Zaproszeń:
poniedziałek: 7:15 - 16:45
wtorek,czwartek,piątek 7:45–15:15
Środa - nieczynne


Program "Dobry Start"

Rządowy Program "Dobry Start"

W dniu 1 czerwca 2018 roku Pan Premier Mateusz Morawiecki podpisał przygotowane przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry Start” (Dz.U. z 2018 r., poz. 1061).

Program „Dobry start” to 300 zł raz w roku (jednorazowego) wsparcia dla każdego uczącego się dziecka do ukończenia 20. roku życia, lub 24. roku życia w przypadku dziecka/osoby legitymującej się orzeczeniem o niepełnosprawności – bez względu na dochody rodziny.

Wniosek o świadczenie będzie można składać tych samych instytucjach co wniosek o 500+, czyli w urzędzie miasta lub gminy, ośrodku pomocy społecznej, lub innej jednostce wyznaczonej w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby ubiegającej się o świadczenie.

Wniosek o świadczenia dla dzieci przebywających w pieczy zastępczej albo ubiegania się o świadczenie osoby uczącej się będącej osobą usamodzielnianą w rozumieniu ustawy trzeba złożyć w powiatowym centrum pomocy rodzinie właściwym ze względu na siedzibę placówki opiekuńczo-wychowawczej, regionalnej placówki opiekuńczo-terapeutycznej albo miejsce zamieszkania osoby ubiegającej się o świadczenie.

Wnioski będzie można składać:

  • od 1 lipca 2018 r. przez stronę empatia.mrpips.gov.pl lub przez bankowość elektroniczną
  • od 1 sierpnia 2018 r. drogą tradycyjną w formie papierowej.

Wnioski należy składać do 30 listopada. Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Jeśli zostanie złożony w kolejnych miesiącach to pomoc do rodziny trafi w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.

Jednocześnie, dla osób zainteresowanych, uruchomiona zostaje Infolinia (dostępna w okresie od 11 czerwca do 31 sierpnia 2018 r. w godzinach 10:00–13:00).

I N F O L I N I A
8 0 0  1 6 0  1 2 1

Osobą koordynującą Program jest Pani Katarzyna Agnieszka Malinowska – główny specjalista w Wydziale Polityki Społecznej, ul. Mickiewicza 9, pokój nr 11.

 

Informacje o Programie:

Do pobrania:

Akty prawne:

  1. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry Start” (Dz.U. z 2018 r., poz. 1061)
  2. Uchwała nr 80 Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie ustanowienia rządowego programu „Dobry Start” (M.P. z 2018 r., poz. 514)
  3. Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o zmianie ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r., poz. 1076)