Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
Biuletyn Informacji Publicznej - otworzy się w nowym oknie Elektroniczna Skrzynka Podawcza na ePUAP - otworzy się w nowym oknie Portal EZD.GOV.PL - otworzy się w nowym oknie Cyfrowy Urząd Wrot Podlasia Centrum Zarządzania Kryzysowego Numer 112 Kontakt dla głuchoniemych Gadu Gadu i Skype Informacje dla cudzoziemców Informacje o Karcie Polaka

ul. Mickiewicza 3, 15-213 Białystok
tel. +48 857439315
tel. +48 858742402
tel. +48 222500133
fax +48 857439231
Godziny pracy Urzędu
poniedziałek: 8:00 - 16:00,
wtorek-piątek: 7:30 - 15:30

Punkt Obsługi Klienta,
Oddział Paszportów,
poniedziałek: 7:15 - 16:45,
wtorek-piątek: 7:45 - 15:15

Oddział do Spraw Cudzoziemców
i Rejestracji Zaproszeń:
poniedziałek: 7:15 - 16:45
wtorek,czwartek,piątek 7:45–15:15
Środa - nieczynne


Biuletyny e-Kontra

  • e-Kontra listopad 523/2018

    Już w czwartek 8 listopada w Dzienniku Rzeczpospolita ukazuje się publikacja pt. „W trosce o każdego pacjenta”, której część poświęcona jest jakości życia z HIV.
    Zadaniem tego tytułu jest przede wszystkim edukacja skoncentrowana na jakości życia pacjenta. Projekt kładzie nacisk na rolę relacji lekarz – pacjent, szczególnie przy tych chorobach, które towarzyszą pacjentowi przez całe życie, a nie są doraźnie leczone. Jak rozmawiać, pytać i walczyć o dostępne leczenie, komunikować swoje potrzeby, a z drugiej strony jak dopasowywać leczenie do konkretnego pacjenta, a nie pacjenta pod leczenie. Wydawnictwo Medical Media Solutions ma nadzieję, że właśnie taki przekaz wybrzmi z tego tytułu.

    JAKOŚĆ ŻYCIA Z HIV
    W opiece nad osobami zakażonymi ogromne znaczenie odgrywa właściwie rozumiany kontakt lekarza z pacjentem, który powinien być oparty na zaufaniu ze strony pacjenta i komunikowaniu przez niego swoich potrzeb oraz ewentualnych niekorzystnych sytuacji występujących podczas całego procesu leczenia. Jak wskazuje prof. Miłosz Parczewski, prezes Polskiego Towarzystwa Naukowego AIDS – Pozwala nam to na szybką reakcję. Prof. dr hab. n. med. Brygida Knysz z Katedry i Kliniki Chorób Zakaźnych, Chorób Wątroby i Nabytych Niedoborów Odpornościowych we Wrocławiu dodaje - Skuteczna terapia stanowi ochronę przez rozprzestrzenianiem się HIV i zakażaniem kolejnych osób. W publikacji znajdziecie artykuł na temat jakości życia osób zakażonych.

    NIE MA PACJENTA, JEST CZŁOWIEK
    Przy diagnozie choroby przewlekłej, jak i jej następstwom, towarzyszyć mogą silne negatywne emocje. W takiej sytuacji podtrzymanie, troska i pozytywne ustosunkowanie ze strony lekarza, specjalistów i bliskich, może korzystnie wpływać na nastrój i samoocenę chorego. Warto też działać z kilku stron, niosąc zarówno pomoc specjalistyczną jak i motywację, zapewniając opiekę i wsparcie w trudnych sytuacjach, co znacząco wpływa na stan naszego zdrowia i skuteczność terapii. Między innymi na pytanie, czy choroba przewlekła musi oznaczać dla pacjenta wyrok odpowiada Joanna Chatizow - prezes Zarządu Stowarzyszenia Aktywnie Przeciwko Depresji.

    KAŻDY PACJENT JEST WAŻNY
    W artykule wprowadzającym ukazała się rozmowa z prof. dr hab. med. Jackiem Witkowskim, prezesem Polskiego Towarzystwa Immunologii Doświadczalnej i Klinicznej. Zapytaliśmy eksperta o wszystkie oblicza immunologii. Nawet nie zdajecie sobie sprawy z tego, jak bardzo ciekawa jest dziedzina, która łączy się szczególnie z neurologią, kardiologią. Znajdziecie tu też odpowiedź na pytanie, kiedy udać się na wizytę do immunologa.

    Publikacja dostępna jest też w wersji online: https://dbajozdrowie.info/wp-content/uploads/2018/11/Troska-o-pacjenta.pdf

  • e-Kontra 3(77)/2018 (PDF, 3MB)
  • e-Kontra 2(76)/2018 (PDF, 3.8MB)
  • e-Kontra 4(74)/2017 (PDF, 4MB)
  • e-Kontra 3(73)/2017 (PDF, 2.4MB)
  • Akademia pozytywnego życia (sierpień 2017)
  • e-Kontra 2(72)/2017 (PDF, 2.7MB)
  • e-Kontra 1(71)/2017 (PDF, 2.2MB)