Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
Biuletyn Informacji Publicznej - otworzy się w nowym oknie Elektroniczna Skrzynka Podawcza na ePUAP - otworzy się w nowym oknie Portal EZD.GOV.PL - otworzy się w nowym oknie Cyfrowy Urząd Wrot Podlasia Centrum Zarządzania Kryzysowego Numer 112 Kontakt dla głuchoniemych Gadu Gadu i Skype Informacje dla cudzoziemców Informacje o Karcie Polaka

ul. Mickiewicza 3, 15-213 Białystok
tel. +48 857439315
tel. +48 858742402
tel. +48 222500133
fax +48 857439231
Godziny pracy Urzędu
poniedziałek: 8:00 - 16:00,
wtorek-piątek: 7:30 - 15:30

Punkt Obsługi Klienta,
Oddział Paszportów,
poniedziałek: 7:15 - 16:45,
wtorek-piątek: 7:45 - 15:15

Oddział do Spraw Cudzoziemców
i Rejestracji Zaproszeń:
poniedziałek: 7:15 - 16:45
wtorek,czwartek,piątek 7:45–15:15
Środa - nieczynne


RSO w całej Polsce od 1 stycznia 2015 r.

Od 1 stycznia br. każdy, kto ma dostęp do telewizji publicznej i posiada telefon komórkowy, może być powiadomiony o potencjalnych zagrożeniach czy klęskach żywiołowych. Umożliwia to Regionalny System Ostrzegania, opracowany wspólnie przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji i Telewizję Polską.

 

- Dzięki współpracy z Telewizją Polską uruchomiliśmy Regionalny System Ostrzegania. Już na początku roku mogliśmy się przekonać o jego przydatności i przetestować jego działanie przy okazji kryzysu w służbie zdrowia. Dzięki systemowi było łatwiej skoordynować akcję informacyjną. Komunikaty generowane przez system RSO odsyłały do m.in. do specjalnych infolinii, uruchomionych w poszczególnych województwach. Dzięki RSO mogliśmy objąć akcją wszystkie województwa, chociaż koncentrowaliśmy się na głównie na tych, gdzie odsetek zamkniętych gabinetów był największy – powiedział Andrzej Halicki minister administracji i cyfryzacji.

 

Minister Halicki zaprezentował również funkcjonowanie aplikacji RSO, dostępnej w telefonach komórkowych (smartfonach). - Aplikacja od kilku dni posiada opcję „push”, dzięki której otrzymujemy powiadomienie o nowych ostrzeżeniach bez konieczności „wchodzenia” w aplikację. Od 1 lipca br. chcielibyśmy wprowadzić również opcję informowania obywateli o zagrożeniach poprzez sms-y.

 

 Szef MAC przypomniał też, że w aplikacji telefonicznej, poza ostrzeżeniami, można znaleźć także inne informacje, takie jak poradniki, czy informacje dla kierowców.

 

Z kolei Marian Zalewski, członek Zarządu Telewizji Polskiej SA powiedział, że RSO jest przykładem konsekwentnej współpracy pomiędzy Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji a Telewizją Polską. Przypomniał, że jej początkiem było stworzenie Naziemnej Telewizji Cyfrowej, która umożliwiła wprowadzenie RSO. - System aktualnie funkcjonuje w naziemnej telewizji cyfrowej w TVP Regionalnej, a od 1 lipca br. działał będzie na całym MUX-3, czyli we wszystkich kanałach Telewizji Polskiej, w tym ogólnopolskich. Ponadto do dyspozycji mamy jeszcze telegazetę i aplikację mobilną w telefonie. Dzięki tym narzędziom możemy być dobrze informowani o zagrożeniach.

 

Szczegółowe informacje na temat RSO w serwisie internetowym Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.

 

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania związane z Regionalnym Systemem Ostrzegania  znajdują się tutaj.

 

 

 

 

     Jacek Rakowiecki                                                             Artur Koziołek

     rzecznik prasowy                                                   rzecznik prasowy

     Telewizji Polskiej S.A.                                            Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji