Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
Program 500+ Biuletyn Informacji Publicznej - otworzy się w nowym oknie Elektroniczna Skrzynka Podawcza na ePUAP - otworzy się w nowym oknie Portal EZD.GOV.PL - otworzy się w nowym oknie Cyfrowy Urząd Wrot Podlasia Centrum Zarządzania Kryzysowego Numer 112 Kontakt dla głuchoniemych Gadu Gadu i Skype Informacje dla cudzoziemców Informacje o Karcie Polaka

ul. Mickiewicza 3, 15-213 Białystok
tel. +48 857439315
tel. +48 858742402
tel. +48 222500133
fax +48 857439231
Godziny pracy Urzędu
poniedziałek: 8:00 - 16:00,
wtorek-piątek: 7:30 - 15:30

Punkt Obsługi Klienta,
Oddział Paszportów,
poniedziałek: 7:15 - 16:45,
wtorek-piątek: 7:45 - 15:15

Oddział do Spraw Cudzoziemców
i Rejestracji Zaproszeń:
poniedziałek: 7:15 - 16:45
wtorek,czwartek,piątek 7:45–15:15
Środa - nieczynne


Jest zgoda wojewody podlaskiego na kolejny odcinek trasy Via Baltica!

Wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski wydał w poniedziałek decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, która obejmuje budowę ok. 17 km drogi ekspresowej S-61 na odcinku Śniadowo-Łomża Południe. To kolejny fragment strategicznej dla naszego regionu trasy Via Baltica.

W poniedziałkowym briefingu prasowym ogłaszającym budowę kolejnego etapu Via Baltica obok wojewody podlaskiego wzięli także udział starosta łomżyński Lech Marek Szabłowski oraz Wojciech Borzuchowski - dyrektor białostockiego odziału GDKKiA.

Zakres robót budowlanych obejmuje:
•    budowę dwujezdniowego odcinka drogi ekspresowej S-61 od km 0+000 do km 16+998,92 (po dwa pasy ruchu w każdym kierunku),
•    budowę Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP „Chomentowo Wschód” kat. II km ok. 11+500 - strona wschodnia, oraz MOP „Chomentowo Zachód” kat. III km ok.
11 +200 - strona zachodnia) wraz z infrastrukturą techniczną,
•    budowę 1 węzła drogowego typu - węzeł "Śniadowo" w km ok. 1 +232,
•    przebudowę odcinków istniejących dróg wojewódzkich, powiatowych oraz gminnych,
•    budowę dodatkowych jezdni oraz zjazdów do istniejących działek,
•    budowę ciągów pieszych oraz pieszo-rowerowych wzdłuż przebudowywanych dróg,
•    budowę elementów systemu odwodnienia (rowy, przepusty, dreny),
•    budowę 14 obiektów inżynierskich w tym:
11 w ciągu drogi ekspresowej (w tym 6 pełniących funkcję przejść dla zwierząt),
3 nad drogą ekspresową.
•    budowę 19 zbiorników (retencyjnych i retencyjno-infiltracyjnych otwartych).

Budowa odcinka jest jednym z najważniejszych przedsięwzięć infrastrukturalnych, planowanych do realizacji na terenie województwa podlaskiego, którego głównym celem jest: poprawa społecznej, ekonomicznej i przestrzennej spójności z krajami Unii Europejskiej na poziomie lokalnym i regionalnym, zapewnienie właściwego poziomu bezpieczeństwa, poprawa warunków ruchu (przepustowość, zmniejszenie strat czasu) oraz zapewnienie komfortowego i szybkiego przejazdu wszystkim użytkownikom projektowanej drogi, zapewnienie odpowiednich parametrów nośności nawierzchni, spełniających kryteria dopuszczenia ich dla przejazdu pojazdów ciężkich, zmniejszenie uciążliwości oddziaływań na środowisko powodowanych przez ruch w zakresie hałasu, zanieczyszczenia powietrza, wód powierzchniowych innych.

Jest zgoda wojewody podlaskiego na kolejny odcinek trasy Via Baltica!

Jest zgoda wojewody podlaskiego na kolejny odcinek trasy Via Baltica!